Bootcamp Perfektní prodejní stránka

Lekce 1 – Nabídka

Oops.

You’re too early!

Use the links below to navigate to live lessons, or comeback on day 1 to view content for this lesson.

Lekce 1 – Nabídka.

Lesson summary:

Street art gastropub polaroid direct trade, yuccie tofu cronut brunch. Farm-to-table flannel af gastropub kogi paleo meggings 90’s normcore artisan occupy butcher. Pickled meditation ennui tumblr kale chips small batch pour-over trust fund affogato la croix distillery. Small batch hammock bespoke cronut kickstarter pork belly before they sold out mumblecore gentrify hot chicken cray thundercats.

Sebelepší prodejní stránka vám nepomůže

…pokud není perfektní vaše nabídka.

Tím nejdůležitějším na vaší prodejní stránce není pořadí jednotlivých prvků nebo dodržení přesného návodu na její sepsání. Sebelepší prodejní stránka vám nepomůže, pokud není perfektní vaše nabídka.

V první lekci se tedy budeme společně zabývat právě tím, co prodáváte.

Na váš produkt se podíváme nejen vašima očima, coby tvůrce či prodejce, ale i očima vašich potenciálních zákazníků. Výstupy z dnešní lekce využijete nejen na prodejní stránce, ale třeba i v e-mailingu nebo facebookových reklamách.

Lekce 1

Úvodní video

Dozvíte se v něm to, jak budeme s prodejní stránkou na vašem webu pracovat a jaké kroky potřebujeme projít, než se pustíme do jejího sestavení.

Toto video neobsahuje žádný důležitý obrazový materiál – můžete si ho tedy pustit pouze na pozadí a jen ho poslouchat.

Co přesně je obsahem vaší nabídky?

Sami své produkty známe velmi dobře – a často jsme přesvědčení o tom, že je stejně vidí i ostatní.
Obvykle tomu tak ale není…

V této lekci budeme pracovat s texty popisujícími vaši nabídku z několika různých úhlů pohledu.

Většinu z nich využijete přímo na prodejní stránce nebo při dalších prodejních aktivitách. Doporučuji vám tedy se nad otázkami nejen zamyslet, ale skutečně si odpovědi sepsat.

Zároveň vám doporučuji nespokojit se s první verzí. Zeptejte se sami sebe – jak to může říct ještě lépe? Výstižněji, lákavěji, stručněji, bohatším jazykem? Je lepší vybírat nejlepší verzi ze 3 dobrých, než z jedné horko těžko vypocené. Nemějte strach, pokud vám to zpočátku nepůjde – psaní textů je dovednost, která se s praxí razantně a rychle zlepšuje. Stačí vytrvat.

Váš produkt stručně
Představte si sami sebe na networkingové akci, kde máte možnost představit svůj produkt ve 3 větách.

Co prodáváte a proč si produkt koupit právě od vás?

Podrobte své odpovědi přísné kritice a zeptejte se sami sebe – jak to mohu říct ještě lépe?
A ještě lépe?

Váš produkt v časopisovém článku
Představte si, že se o vašem produktu rozhodl publikovat článek váš oblíbený časopis. 

Jak bude tento článek vypadat? Co všechno o svém produktu čtenářům řeknete? Co nezapomenete zmínit, aby článek nebyl nudný – a naopak vyvolal potřebu jít se podívat na váš web a možná si produkt koupit? Co je to nejlepší, co o svém produktu můžete říct? Má nějaký příběh?

V tomto cvičení doporučuji sepsat 3 verze článku – pro čtenáře, kteří váš obor vůbec neznají, pro mírně pokročilé – a pro experty v oboru. Jak se bude lišit? Co expertům říkat nebudete, ale začátečníci to potřebují vědět?

Jaké problémy váš produkt řeší?
Jaká je nyní situace vašeho pravděpodobného zákazníka, který váš produkt ještě nemá, ale potřebuje ho?
  • Jaké problémy řeší?
  • Co mu způsobuje situace, ve které váš produkt ještě nemá?
  • Jaké jsou jeho nejhorší pocity a obavy
  • V čem se mu uleví poté, co váš produkt zakoupí?
Jaké má váš produkt benefity?
Co získá zákazník zakoupením vašeho produktu? Jak se změní jeho situace?

Tuto otázku si zkuste zodpovědět:

  • v bodech
  • ve větách
Jaký je ten nejlepší možný “scénář” spokojeného zákazníka?
Představte si ideálního zákazníka. Právě si zakoupil váš produkt a vytěžil z něj vše, co z něj vytěžit jde.
  • Jaké jsou jeho naprosto nejlepší možné výsledky?
  • Co se u něj změnilo?
  • Kým je nyní?
Ideální reference
Představte si 5 vašich spokojených zákazníků, kteří už produkt zakoupili a použili…

Každý z nich je jiný a každý měl v okamžiku nákupu trochu jiné problémy / důvody k nákupu.

Jaké jsou jejich reference na váš produkt?
Představte si je a sepište.

Bonusové cvičení: zamyslet se můžete i nad 5 negativními reakcemi, které mohou vaši zákazníci mít. Ty si psát nemusíte – ale mohou vám pomoci vylepšit slabá místa produktu, o kterých už sami víte.

Co je obsahem vašeho produktu?
Ať už jsou vaším produktem zdravé ovesné sušenky, robotická sekačka nebo nejnovější online kurz …

dokážete popsat jeho “složení”? Jaké ingredience, dílky nebo obsahové bloky váš zákazník dostane?

Proč to děláme?

Protože na textech záleží.

Prodejní stránky z velké části stojí na dobrém copywritingu. Ovšem napsat dobrou prodejní stránku není pro začátečníka vůbec jednoduché – zvlášť, pokud sedíte před prázdnou obrazovkou a přemýšlíte, co o svém produktu říct a jak ho prodat.

Proto se na vaši nabídku díváme z několika různých perspektiv – a pokoušíme se ji popsat mnoha různými slovy.

Jak je poskládat dohromady si povíme ve 4. lekci.

Dnešní úkol

Opravdu si pohrajte s popisem své nabídky podle výše uvedených témat.

Psát můžete na papír (pokud jste s papírem a tužkou kreativnější, než s monitorem a klávesnicí), nebo přímo do souboru v počítači (pokud si chcete ušetřit práci).

Chcete ke svému návrhu získat zpětnou vazbu nebo radu, jak to udělat lépe?

Pak stačí přidat kterýkoliv z textů do komentáře v příslušné lekci kurzu na Circle
(forma není důležitá, stačí texty zkopírovat nebo vyfotit mobilem se zachováním čitelnosti).

Pokud se náhodou vydáte špatnou cestou, poradím vám, jak to udělat lépe.