Bootcamp Perfektní prodejní stránka

Lekce 4 – Anatomie prodejní stránky

Oops.

You’re too early!

Use the links below to navigate to live lessons, or comeback on day 1 to view content for this lesson.

Lekce 4 – Anatomie prodejní stránky.

Lesson summary:

Street art gastropub polaroid direct trade, yuccie tofu cronut brunch. Farm-to-table flannel af gastropub kogi paleo meggings 90’s normcore artisan occupy butcher. Pickled meditation ennui tumblr kale chips small batch pour-over trust fund affogato la croix distillery. Small batch hammock bespoke cronut kickstarter pork belly before they sold out mumblecore gentrify hot chicken cray thundercats.

Poskládat dohromady celou prodejní stránku není žádná velká věda.

Jejich struktura se opakuje napříč prodejními weby a příliš se nemění.

I vy se do začátku můžete chytit právě doporučené struktury – a teprve, až si tvorbu prodejních stránek trochu osaháte, začít experimentovat s jednotlivými prvky.

Podklady pro texty prodejní stránku už máte připravené z předchozích lekcí – dnes je postupně vložíme do samotné stránky s nabídkou.

Níže uvedené bloky nemusíte použít všechny. Stejně tak můžete některé z nich úspěšně spojit dohromady. Níže uvedená struktura je vodítkem, které vám má ulehčit práci, nikoliv závaznou smlouvou, kterou nesmíte porušit 🙂

 

Lekce 4

Úvodní video

Pár důležitých postřehů k tomu, na co byste při tvorě prodejní stránky měli myslet.

Toto video neobsahuje žádný důležitý obrazový materiál – můžete si ho tedy pustit pouze na pozadí a jen ho poslouchat.

Silný úvod.

Když nezaujmete hned na začátku, později už se o to skoro nemusíte snažit. Není totiž pro koho…

Úvodní sekce je jednoznačně nejkritičtější. Pokud nezaujmete tady, dost pravděpodobně řada vašich návštěvníků stránku rovnou zavře.

Moje rada zní – prodejte jim změnu.

Změnu?

Ano. To, co se změní po zakoupení vašeho produktu k lepšímu.

Máte několik možností, jak to udělat:

Vypíchněte problém

Zahrajte návštěvníkovi na citlivou strunu a vytáhněte na světlo problém, který ho trápí. Pokud se vám podaří vyvolat příslušnou emoci – bod navíc pro vás.

Příklad:

  • Trápí vás nespavost?
  • Převalujete se každý večer dlouhé minuty v posteli a nemůžete zabrat?
  • Nepamatujete si, kdy jste naposledy spali celou noc?

Pokud vám otázky přijdou pro vaše téma příliš vlezlé nebo otřepané, můžete stejnou situaci jednoduše oznámit.

Příklad:

Vím, proč jste tady.
Trápí vás nespavost.
Převalujete se každý večer dlouhé minuty v posteli a nemůžete zabrat.
Nepamatujete si, kdy jste naposledy spali celou noc.

Nastiňte ideální situaci

Stejná technika, ale v pozitivním světle

Příklad:

  • Jaké by to bylo, kdybyste každou noc spali jako nemluvně?
  • Už nikdy se nepřevalovali v posteli a nepřemýšleli, jestli se vám dnes vůbec podaří zabrat?
  • Kdybyste usnuli do 5 minut a vzbudil vás až ranní budík?

U některých témat je pozitivní nota vhodnější, než ta negativní – zejména, pokud se zabýváte emočně citlivější oblastí. Jako prodejce rukavic na kulmování vlasů asi spíše zabodujete otázkou “Chcete při kulmování cítit jistotu, že jsou vaše ruce v bezpečí/že se nespálíte?” než “Bojíte se, že si při kulmování spálíte ruku, naskáčou vám puchýře a navždycky tam budete mít jizvu?”

Oznamte jim, že řešení existuje

Tato technika nepracuje s otázkami, ale rovnou na problém pozitivně odpovídá.

Příklad:

Každý člověk může dobře spát. I vy.

Nebo:

S touto nahrávkou i chroničtí nespavci usnou do 3 minut.

Nebo:

Existuje jednoduché cvičení, které vám zaručí kvalitní spánek každou noc. Funguje u všech bez rozdílu.

Rozvinutí problému
V této sekci můžete rozvinout téma problému, které jste nastínili v úvodu.
Popsat podrobněji, co všechno může zahrnovat, naznačit, že zákazníkovi s jeho problémem opravdu rozumíte.

V této sekci můžete využít i jiné prvky, než čistý text – odrážky, ikonky – nebo třeba video, ve kterém spojíte jak část “problém”, tak následující popis řešení a prodej.

Důležitá poznámka – pokud používáte video upoutávku, nezapomeňte i na textovou verzi. Někteří lidé si raději čtou, jiní si vás nechtějí pouštět nahlas v tramvaji.

Problém nemusíte rozmazávat na každé prodejní stránce, záleží jen na vás a povaze produktu, zda se to tématicky hodí.

Řešení existuje
Rozsviťte světýlko naděje a začněte psát o tom, že výše nastíněný problém má řešení.

Můžete zmínit osobní příběh, který vás k němu dovedl.

Můžete zmínit své klienty.

Můžete pomalu začít s popisem samotného produktu.

Hvězda prodejní stránky
Produkt.

Teď je čas ukázat samotný produkt.

Popsat, o co se jedná a jaké jsou hlavní vlastnosti a benefity produktu, může se objevit i cena (zejména u levnějších produktů).

Právě za tuto sekci patří 1. prodejní tlačítko.

Podrobné představení produktu
Tuto část můžete u levnějších a jednoduchých produktů vynechat.

U ostatních se pusťte do podrobnějšího popisu samotného produktu a změny, kterou zákazníkovi přinese. Sem patří oslňující ukázky z online kurzů, ukázky předchozí práce, seznam kapitol v e-booku, fotky vašich architektonických návrhů, odrážky s podrobným výpisem přínosů produktu. I tady se může poprvé objevit cena produktu a prodejní tlačítko.

Reference spokojených zákazníků
Na předchozí sekci můžete plynule navázet referencemi.

Pokud je nemáte – a cítíte, že je potřebujete, požádejte o ně stávající zákazníky nebo vyměňte pár kousků vašeho produktu (či slevu na ně) za zpětnou vazbu určenou ke zveřejnění.

Reference nemusí mít každá prodejní stránka. Pokud prodáváte lidem, co vás znají – nebo máte poměrně levný produkt, zvládnete to i bez nich.

Za tuto sekci patří další prodejní tlačítko.

Kdo jste?
Místo pro váš medailonek autora.
Tady stručně představujete svou odbornost a příběh, který vás dovedl až k vytvoření produktu.

Medailonek není třeba všude.

Pokud prodáváte hrníčky s jednorožcem z Číny, asi o vás nepotřebuji vědět víc, pokud to nezvýší prodejnost.

Pokud prodáváte hrnky z vlastní keramické dílny, jako zákazníka už mě váš příběh, potažmo příběh prodávaného hrníčku, docela zajímá.

Cena produktu
Cena produktu se může objevit už u popisu produktu – nebo naopak až v prodejním formuláři, pokud je umístěný přímo na prodejní stránce.

Použít pro něj ale můžete i samostatnou sekci, kde cenu podrobněji vysvětlíte.

V sekci ceny se často uplatňují i cenová srovnání. Ta mohou skvěle fungovat jako finální prodejní argument, ale musíte je použít chytře.

Pro příklad – u věty “za cenu 2.000 Kč můžete mít buďto jedno sezení s barvením u kadeřníka nebo můj kurz 30 účesů, co zvládnete doma” se určitě zamyslím nad tím, jestli raději nechci onu návštěvu u kadeřníka s perfektní barvou a 2 hodinami péče.

Na druhou stranu varianta “Nová pneumatika stojí 5.000 Kč. Za 500 Kč ročně si ji ale u nás můžete pojistit a případný defekt uhradíme za vás” už mě donutí přemýšlet nad ušetřenými 4.500.

Srovnávat můžete ale i jinak. Třeba: “Hodina mé osobní práce s klientem stojí 2.500 Kč.  Za stejnou částku můžete získat 10 hodin videí v mém online kurzu …”

Nebo: Pokud budete pokračovat dál tak, jako dosud, nejspíš budete i za rok vydělávat tolik, kolik vyděláváte dnes. 80% účastníků mého kurzu ale do 1 roku znásobilo své příjmy nejméně 10x.

A nakonec – dejte výběr mezi variantami a zvýrazněte tu, kterou chcete prodat – a je pravděpodobné, že si ji vaši návštěvníci budou moci dovolit.

Mažeme námitky
Tuto sekci můžete použít bez ohledu na to, zda jste na prodejní stránce obhajovali a nebo porovnávali cenu, nebo ne.

V této části můžete obhájit námitky, které by vaši zákazníci mohli k produktu mít.

Můžete ji pojmout třeba jako sekci často kladených otázek – s jednou výhradou. Nekladou je vaši zákazníci, ale vybíráte je vy – jako podporu svých prodejních argumentů.

Pokud se vás na něco často ptají zákazníci, chybí vám daná informace přímo v popisu produktu nebo vašem medailonku.

Prodejní formulář
Pokud používáte prodejní formulář a ne tlačítko, které nakupujícího odešle do košíku, můžete ho umístit už na konec prodejní stránky.

Řada prodejců umísťuje formulář na samostatnou stránku se shrnujícím popisem produktu a na konec prodejní stránky umísťují pouze tlačítko na tuto stránku směřující. Můžete to samozřejmě udělat stejně, ale myslete na to, že každý proklik na jinou stránku zvyšuje pravděpodobnost, že návštěvník váš web opustí.

Za prodejní formulář patří ještě kontakt na vás a informace, že pokud se něco nedaří nebo zákazník potřebuje další informace, může se vám ozvat.

A to je vše!

Zkuste si svou prodejní stránku připravit podle návodu výše…

V poslední lekci vám prozradím ještě poslední střípek do celé skládačky – ale bude vám fungovat lépe, pokud už budete mít svou prodejní stránku připravenou.

Strukturu prodejní stránky si můžete stáhnout i ve formě .pdf souboru a vrátit se k němu pokaždé, když budete psát prodejní stránku nebo landing page.

Dnešní úkol

Zkuste vytvořit svou novou prodejní stránku.
Myslete u toho na specifika vašeho produktu i vaší cílové skupiny – a tomu přizpůsobte obsah i rozsah prodejní stránky.

Psát můžete na papír (pokud jste s papírem a tužkou kreativnější, než s monitorem a klávesnicí), nebo přímo do souboru v počítači (pokud si chcete ušetřit práci).

Chcete ke svému návrhu získat zpětnou vazbu nebo radu, jak to udělat lépe?

Pak stačí přidat kterýkoliv z textů do komentáře v příslušné lekci kurzu na Circle
(forma není důležitá, stačí texty zkopírovat nebo vyfotit mobilem se zachováním čitelnosti).

Pokud se náhodou vydáte špatnou cestou, poradím vám, jak to udělat lépe.