
Lekce 5 – Pohádka tisíce a jedné noci

Oops.
You’re too early!
Use the links below to navigate to live lessons, or comeback on day 1 to view content for this lesson.





Lekce 5 – Pohádka tisíce a jedné noci.
Lesson summary:
Street art gastropub polaroid direct trade, yuccie tofu cronut brunch. Farm-to-table flannel af gastropub kogi paleo meggings 90’s normcore artisan occupy butcher. Pickled meditation ennui tumblr kale chips small batch pour-over trust fund affogato la croix distillery. Small batch hammock bespoke cronut kickstarter pork belly before they sold out mumblecore gentrify hot chicken cray thundercats.
Jak docílit toho, že vám zákazníci z prodejní stránky nebudou odcházet dříve, než dojdou k prodejnímu tlačítku?
Zaujměte je natolik, že nebudou chtít přestat číst. Váš produkt totiž není o vás. Je o nich.
Tato technika už je trochu “vyšší dívčí” prodejního copywritingu, ale je právě tím, co může z dobré prodejní stránky vykouzlit neodolatelnou nabídku.
Pokud se v psaní prodejních textů zatím necítíte jako doma, můžete tuto závěrečnou tečku nechat na profesionálním copywriterovi. Díky předchozím lekcím budete mít skvěle připravené podklady – a budete přesně vědět, jaký výstup od něj očekáváte.
Lekce 5
Úvodní video
Co je technika Tisíce a jedné noci a jak ji použít? To se dozvíte v úvodním videu.
Toto video neobsahuje žádný důležitý obrazový materiál – můžete si ho tedy pustit pouze na pozadí a jen ho poslouchat.
Příběh, který chcete dočíst do konce.
Možná jste doposud prodejní stránku vnímali jako sadu nezávislých bloků obsahu, které mají společné jen to, že se týkají vašeho produktu.
Pokud z nich ale dokážete udělat jeden s lehkostí plynoucí příběh, dokážete své návštěvníky mnohem snáze udržet na stránce – a dovést k prodejnímu tlačítku.
Představte si na chvíli sami sebe, jak stojíte na přednášce před nadšeným publikem, které vás miluje a nedočkavě čeká na představení vašeho nového produktu. vědí, že to bude pecka – jako vždycky – a hltají každé vaše slovo, kterým jim produkt představujete. Chtějí slyšet každou skvělou věc, kterou o produktu můžete říct. Na vás je jen postavit se před ně – a postupně jim odkrývat víc a víc fascinujících podrobností o vašem produktu.
Asi sami tušíte, že suchou prezentací na téma “úvod, základní parametry, obsah, cena” moc velký efekt nevyvoláte. Potřebujete být hvězdou celého představení, nechat zazářit svůj produkt a plynule vyprávět od začátku do konce.
Při psaní prodejních stránek nemyslete na to, jak přesvědčit ke koupi někoho, kdo se tomu podvědomě zuby nehty brání. představte si nadšené publikum, které váš produkt chce, potřebuje, může si ho dovolit a oceňuje vás jako autora nebo prodejce. Uvidíte, že taková prodejní stránka vyzní úplně jinak.
A nezapomeňte vyprávět tak, aby chtěli slyšet každý další kousek příběhu.
Pár ukázek…
…na závěr.
Dobrý design se nejlépe učí na dobrých příkladech. Proto jsem pro vás připravila ukázky 8 prodejních stránek, které ve videu podrobněji rozebírám.
4 stránky jsou v angličtině a ukazuji na nich aktuální trendy.
Na 4 českých stránkách mých klientů si pak ukážeme přístup, který funguje v českém prostředí.
Co když to nefunguje?
Dobrý mindset při psaní je skvělá věc.
Když ale náhodou nestačí, jsou tu nástroje, se kterými si můžeme pomoct.
Pokud vám návštěvníci ze stránky odcházejí a vy nevíte proč, nasaďte na web některou ze služeb, která vám kritická místa dokáže ukázat. Např. Smartlook nebo Hotjar (v základní verzi jsou oba zdarma).
Pak se v klidu podívejte, v kterém místě stránky se vám návštěvníci ztrácejí – a zaměřte se přímo na ně.
Dnešní úkol
Dodejte své prodejní stránce finální lesk.
Vyprávějte příběh svého produktu – a změny, která po jeho zakoupení nastane – svému nejnadšenějšímu publiku.
Psát můžete na papír (pokud jste s papírem a tužkou kreativnější, než s monitorem a klávesnicí), nebo přímo do souboru v počítači (pokud si chcete ušetřit práci).
Chcete ke svému návrhu získat zpětnou vazbu nebo radu, jak to udělat lépe?
Pak stačí přidat kterýkoliv z textů do komentáře v příslušné lekci kurzu na Circle
(forma není důležitá, stačí texty zkopírovat nebo vyfotit mobilem se zachováním čitelnosti).
Pokud se náhodou vydáte špatnou cestou, poradím vám, jak to udělat lépe.
